09031235911

مشاوره و برآورد قیمت

تهران - خیابان مطهری (تخت طاووس)

خیابان ترکمنستان

یک لوگوی خوب چیست؟

یک لوگوی خوب چیست؟

یک لوگوی خوب چیست؟

گرافیلو – نظر شما در این باره چیه؟ از دیدگاه شما برای طراحی یک لوگو قوانینی هم وجود دارد یا نه؟ باید بگویم با اینکه برای طراحی لوگو دستورالعمل خاصی وجود ندارد اما با در نظر گرفتن موارد و استانداردهایی می شود یک لوگوی حرفه ای طراحی کرد.

قانون یک – آنچه در اولین نگاه دیده می شود معرف شخصیت کسب و کار شماست

لوگوهای برتر در سطح جهانی در نخستین نگاه همه چیز را در مورد خود به نمایش می گذارند. این مسئله در مورد لوگوی ستاره سه پر مرسدس بنز کاملا مشهود است که سبک لاکچری را با یک طرح ظریف هندسی به نمایش گذاشته است.

همه لوگوهای معروف برای خود گذشته و روایتی دارند که این موضوع سبب خاص و یکتا بودنشان می شود.

قانون دو – لوگوی شیک یعنی لوگوی ساده

بهترین و شناخته شده ترین لوگوهای دنیا در یک موضوع با هم مشترک هستند. اگه گفتید اون چیه؟ بله همه آنها در نهایت سادگی طراحی شده اند. از این بین می شود به لوگوی کمپانی های اپل، نایک، مک دونالدز، سامسونگ، سونی و … اشاره کرد.

لوگوی حرفه ای آن لوگویی است که در طراحی آن اغراق نشده باشد. اگر لوگوی شما بیش از اندازه پیچیده و شلوغ باشد این موضوع باعث نمی شود که مشتریان بیزینس شما را متمایزتر از سایرین یا حرفه ای تر ببینند، بلکه این پیام را در خود دارد که طراح آن فاقد درکی درست از طراحی لوگو و اصل سادگی در آن بوده است. این یک اصل کلیدی در طراحی همه رسانه های تبلیغاتی می باشد مثلا یک بروشور یا کارت ویزیت ساده به مراتب حرفه ای تر و به یاد ماندنی تر از طراحی شلوغ هستند. به قول پل رند طراح شناخته شده آمریکایی: تنها دستوری که می توان برای طراحی لوگو داد این است که لوگو باید متمایز، به یاد ماندنی و گویا باشد.

قانون سه – لوگو باید با همه رسانه های چاپی و دیجیتال سازگار باشد

یک لوگوی حرفه ای باید در همه نوع رسانه ای اعم از دیجیتالی مثل انواع گوشی ها و مانیتورها تا انواع رسانه های و متریال های چاپی گویا و واضح باشد. این کار باعث صرفه جویی در هزینه هایتان هم می شود. لوگو باید برای نمایش و چاپ از کوچکترین ابعاد تا بزرگترین آنها مناسب باشد بدون اینکه کیفیت و جزییات آن از دست برود.

قانون چهار – لوگوی حرفه ای باید در طی مرور زمان اصالت و به روز بودن خود را حفظ کند.

لوگوها تابعی از وضعیت بازار نیستند، پس نباید برایشان تاریخ مصرف در نظر گرفت. یک طراح لوگو با تجربه می تواند پیش بینی کند که یک لوگو در طی یک یا چند دهه بعد هم باکیفیت و به روز خواهد بود یا خیر.

لوگوی شرکت ب ام و نمونه ای از این سبک طراحی است. لوگوی اصلی در سال ۱۹۱۶ طراحی شد و تاکنون تغییرات خیلی کمی داشته است.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
دسته بندی ها
برچسب ها