09031235911

مشاوره و برآورد قیمت

تهران - خیابان مطهری (تخت طاووس)

خیابان ترکمنستان

نکات طراحی کارت ویزیت (1)

نکات طراحی کارت ویزیت (1)

نکات طراحی کارت ویزیت (1)

گرافیلو – آیا تا به حال به این موضوع فکر کردین که چرا بسیاری از کارت های ویزیت علیرغم هزینه های زیادی که براشون میشه دور ریخته میشن و کارایی لازم خودشون رو ندارن؟ هدف از طراحی کارت ویزیت معرفی یک کسب و کار و ایجاد ارتباط اولیه میان مشتریان بالقوه و صاحبان مشاغل است. اما در برخی موارد این هدف به نتیجه دلخواه منجر نمی شود. با بررسی نکات حرفه ای در طراحی کارت ویزیت متوجه می شویم که مشکل در کجاست.

۱-      استراتژی کارت ویزیت خود را از قبل بدانید

لازم است پیش از هر کاری در مورد آنچه روی کارت ویزیت نوشته خواهد شد تحقیق کنید. نیاز هست بدانید که هدف و دیدگاه مشتریان شما چیست و بر اساس آنها اطلاعات روی کارت ویزیت را بنویسید. این را در نظر داشته باشید که اگر نیاز مشتری در طراحی کارت ویزیت برطرف نشود در اصل آن طراحی فاقد هرگونه ارزشی خواهد بود.

۲- انتخاب روش های تماس از میان انبوه روش ها

همه می دانیم که مهمترین چیزی که روی کارت ویزیت نوشته می شود راه های تماس با شخص یا آن موسسه است. از بین روش های گوناگون تماس مثل شماره تلفن ثابت، تلفن همراه، ایمیل، وب سایت، شبکه های اجتماعی و … ، این شما هستید که انتخاب می کنید کدام موارد را در کارت ویزیت منتشر کنید.

موارد مهم شامل اینها هستند:

نام و رتبه شخص

یک کارت ویزیت که نام شخصی روی آن نوشته نشده باشد بی ارزش است چون مشتری تمایل ندارد با فردی ناشناخته تماس بگیرد. همینطور رتبه و عنوان شخص هم بر تاثیر کارت ویزیت می افزاید.

نام شرکت و لوگوی آن

با استفاده از نام شرکت و به کار بردن لوگوی آن حس اعتماد و دلگرمی را به مشتری القا خواهدی کرد. این کار می تواند سبب ایجاد اطمینان به برند شما شود.

تلفن

همانطور که قبلا اشاره شد این مورد هم بسیار مهم است. خیلی از افراد تماس تلفنی را به سایر روش ها ترجیح می دهند و احتمال خطای در گفتگوی تلفنی را کمتر از فرستادن ایمیل می دانند.

آدرس وب سایت و ایمیل

این دو مورد هم در دنیای دیجیتالی امروز بسیار مهم است، زیرا امکان تماس مستقیم با روش های مدرن را در اختیار مشتری قرار می دهد. دقت داشته باشید که آدرس وب سایت و ایمیل خیلی پیچیده و طولانی نباشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی هم ایده مناسبی است که برای کاربرانی که بیشتر از تلفن های هوشمند استفاده می کنند و به شبکه های اجتماعی علاقمند هستند راهکار مناسبی محسوب می گردد.

کد QR

یکی از بهترین روش های تلفیق مطالب چاپی با آنلاین است. با استفاده از این نوع کدها می توانید افراد را به وب سایت مشتری ارتباط داده یا به روش های دیگری به اطلاعات تماس او دسترسی پیدا کنید.

نشانی

این مورد برای افرادی است که دارای دفتر کاری فیزیکی هستند اما برای کسانی که فعالیت آنلاین دارند و امروزه تعدادشان زیاد هم هست لزومی نخواهد داشت.

۳- از شعار برای تکمیل پیام خود استفاده کنید

موضوع مهم برای کارآ بودن یک کارت ویزیت استفاده از اسلوگان یا همان شعار تبلیغاتی یا فراخوانی برای محصول یا خدمات کسب و کار است. این شعارها روشی مناسب برای متمایز کردن کسب و کار از سایر بیزینس ها می باشد و می تواند ارائه پیشنهادی هم باشد مثل تخفیف های ویژه یا خدمات برای افراد خاص که در ادامه شعار درج می شود.

۴- به کار بردن عکس

شما می توانید با استفاده از تصاویر نوع کار خود را به مخاطب نمایش دهید مثلا برای کسی که در زمینه خرید و فروش اتومبیل فعالیت دارد استفاده از تصاویر اتومبیل می تواند مخاطب را در نگاه اول با هدف طراحی و شغل شخص آشنا سازد. در این زمینه توجه داشته باشید که به کار بردن زیاد تصاویر و همچنین تصویر شخص صاحب کارت ویزیت اصلا پذیرفته نیست و تاثیر عکس خواهد داشت.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
دسته بندی ها
برچسب ها