09031235911

مشاوره و برآورد قیمت

تهران - خیابان مطهری (تخت طاووس)

خیابان ترکمنستان

نکات طراحی کارت ویزیت (2)

نکات طراحی کارت ویزیت (2)

نکات طراحی کارت ویزیت (2)

گرافیلو

۵- انتخاب جنس کارت ویزیت

ظاهر کارت ویزیت هم ارزشی همانند اطلاعات درج شده روی آن دارد. شاید شما به این نتیجه برسید که برای متفاوت بودن از دیگران از موادی استفاده نمایید که نسبت به مقواهای معمول نوآورانه تر باشند. یکی از مشکلاتی که شاید در هنگام استفاده از مواد نامتعارف بروز کند این است که حس حرفه ای بودن کسب و کار شما را کاهش دهد. این در حالیست که مقواهای معمول در کارت ویزیت از سوی عموم جامعه پذیرفته شده تر هستند. اگر مشتری درخواست داشت که از مقواهای معمول استفاده شود به او پیشنهاد کنید که از مقواهای با کیفت استفاده کند که شکل یک کارت ویزیت ارزان و بی کیفیت را نداشته باشد.

۶- شکل خلاقانه کارت ویزیت

معمولا کارت های ویزیت به شکل مستطیلی هستند اما می شود از روش های خلاقانه برای طراحی آنها بهره برد. می توان با استفاده از برش های خاص اشکالی مانند دایره، مثلث یا اشیایی چون یک دوربین عکاسی یا حتی ساختمان را به کارت داد. در این بین کارت ویزیت های سه بعدی هم وجود دارند که معمولا کارایی فراتر از کارت ویزیت خواهند داشت مثلا یک آچار کوچک که اطلاعات تماس مشتری روی آن نقش بسته است و کاربردهای دیگری هم برای افراد دارد.

این موضوع را هم باید در نظر گرفت که کارت ویزیت لازم است در اندازه ای طراحی شود که به راحتی در جیب یا کیف پول قرار گیرد. در نتیجه باید از استانداردهای معمول از نظر ابعاد کارت ویزیت پیروی نمایید. گرد کردن گوشه های کارت می تواند مانع از بین رفتن لبه های کارت شده و شکل زیبایی به آن بدهد.

۷- انتخاب یک روش چاپ

کارت های ویزیت و بیشتر رسانه های پرتیراژ در کشور ما معمولا به روش چاپ افست، چاپ می شوند. این روش از ترکیب چهار مرکب چاپی به رنگ های آبی فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه ساخته می شود. برای کاهش هزینه های چاپ معمولا از فرم های عمومی چاپی استفاده می شود که کارت های ویزیت افراد مختلف در فرم های چاپی کنار هم قرار می گیرند.

در صورتیکه مایل هستید کاری خلاقانه با استفاده از چاپ های خاص یا برش های چشم نواز داشته باشید نیاز هست از فرم های اختصاصی استفاده نمایید که طبیعتا هزینه ها نیز افزایش چشمگیری خواهند داشت.

۸- پوشش روی سطح کارت

معمولا پس از چاپ کارت ویزیت و سایر موارد چاپی، یک لایه محافظ روی آن قرار می گیرد که باعث بهبود ظاهر و دوام بیشتر می شود. این پوشش ها به شرح ذیل هستند:

لمینیت:

لمینیت کمی گرانتر از سایر موارد می باشد اما باعث می گردد تا کارت ویزیت شما از خردگی، پاره شدن و دیگر مواردی که می توانند به آن آسیب برسانند محافظت گردد. این پوشش عمر کارت ویزیت شما را افزایش می دهد.

UV:

این پوشش بر اثر استفاده از مرکبی است که در مقابل نور فرابنفش خشک می شود و به همین دلیل این نام بر آن نهاده شده. خیلی روی مقاوم شدن کارت تاثیری نمی گذارد ولی باعث می شود نور را منعکس نماید. گاهی از UV موضعی برای ایجاد جلوه های خاص روی کارت استفاده می شود که فقط بخش هایی مانند لوگو مرکب می خورند.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
دسته بندی ها
برچسب ها