09031235911

مشاوره و برآورد قیمت

تهران - خیابان مطهری (تخت طاووس)

خیابان ترکمنستان

روش های طراحان حرفه ای لوگو

روش های طراحان حرفه ای لوگو

روش های طراحان حرفه ای لوگو

1-      شروع کار با رنگ های سیاه و سفید

در فاز نخست طراحی یک لوگو، رنگ از اهمیت چندانی برخوردار نیست. در عین حال به کارگیری رنگ باعث خواهد شد که توجه مخاطب از هدف اصلی لوگو دور شود. طراحی اکثر لوگوهای تاثیرگذار با اسکچ و طرح های سیاه و سفید آغاز می شوند.

۲-      بیشتر از سه رنگ در لوگو به کار نبرید

تعداد اندکی لوگوی شرکت های شناخته شده هستند که این قانون را رعایت نکرده اند، اما شما آن را رعایت کنید. در نظر داشته باشید که یک لوگوی حرفه ای و موثر که بالاترین سطح تاثیر را بر مخاطب دارد بسیار ساده طراحی شده و از حداقل تعداد رنگ ها تشکیل شده است. در این زمینه دانستن روانشناسی رنگ ها و طیف مخاطبین به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

۳-      دستکم از دو فونت مختلف استفاده کنید

برای اینکه لوگوی طراحی شده واضح باشد از یک یا نهایتا دو نوع فونت مختلف استفاده نمایید. این موضوع بستگی به شرکتی که برای آن طراحی می کنید نیز دارد. می توانید از فونت های نازک یا ضخیم برای رساندن مفهوم استفاده نمایید.

۴-      لوگو باید کاربردی باشد

طراحی لوگو باید به حدی از سادگی انجام شده باشد که به راحتی در ذهن افراد ثبت شده و حتی بتوان آن را از پشت تلفن برای فردی دیگر توضیح داد. یک طرح ماندگار نیازی به طراحی پیچیده ندارد. در وهله نخست به کاربردی بودن لوگو بیش از هر موضوع دیگری فکر کنید.

۵-      بیش از حد جزییات به کار نبرید

المان های غیرضروری را از طرح لوگوی خود حذف کنید. لوگو را در عین سادگی و خلاقانه طراحی نمایید.

۶-      از طرح آماده استفاده نکنید

به کار بردن طرح های آماده لوگو مانع از ایجاد حس یکتایی و منحصر به فرد بودن کسب و کار شما می شود. در ضمن شاید شرکت های دیگر هم از آن طرح استفاده نمایند که این مسئله می تواند تاثیرگذاری لوگوی شما را کمتر کند.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
دسته بندی ها
برچسب ها